Good girls go bad (:

Flera vägar stängdes av

ÅMÅL/SÄFFLE: Skyfall över Dalsland och Värmland

Det häftiga regnvädret över Dalsland och Värmland orsakade många trafikproblem under lördagen.

Åmålsån steg, enligt polisen, med 1,5 meter fram till lördagseftermiddagen. Men det fortsatte regna.

Vägverket Väst har fått in massor av anmälningar om översvämmade vägar, och det var på eftermiddagen bara en tidsfråga innan vägar stängs av i Dalsland.

I Svanskog stängdes Svanskogsvägen från E45 av i Grenere. Det var översvämningar på flera ställen efter Svanskogsvägen, så det gick inte heller att komma fram vid Persbyn nordväst om Mo kyrka.

På vägverkets hemsida varnades för översvämningar på väg 2221 norr om Håverud, avtagsvägen mot Rolfskärr från E45, och flera mindre vägar i Ånimskog som håller på att undersökas av Vägverkets entreprenörer.

Blött i Säffle

I Säffle stängdes väg 669 från Nysäter till Segmon av i jämnhöjd med Byn, liksom väg 531 vid Vickersrud mellan Åmål och Kila.

Många ringde under lördagen polisen om översvämmade vägar och räddningstjänsten om översvämmade källare, men det är fel forum. Vägverket har ansvar för vägarna och fastighetsägare och/eller försäkringsbolag ansvarar för fastigheterna.

Ja herregud säger jag bara. Det var inte lite regn det har kommit asså! Detta är taget från nwt.se .

Påtal om ingenting så har jag blivit beroende av Cobra Starship Ft. Leighton Meester- Good Girls Go Bad :D
Asbra är vad den är så :)

JAG BLIR GLAD!
Postat av: Anonym

Haha, jag hörde den först! :P

Tror jag :)

2009-07-12 @ 14:05:01
Postat av: Josephine

Haha, ända ifrån detta inlägget så måste jag läsa när jag kommer hem ;) hhahahaha jobbigt! Fast det kommer bli roligt!



Justg nu sitter jag i MÖnsterås, Timmernabben. :9

Ska dra till Växjö imorgon men kommer hem vid typ tisdag/onsdag. Men vi måste vara typ någon dag efter vi kommit hem. :D



vi har haft sol helllllla dagarna, fast idag kom världens skur ifrån Öland som vi åkte ifrån igår. Och det var tur att vi stack ifrån Öland för det var världens översvämning där :D haaha



HA det bra :DDD

2009-07-18 @ 21:35:05
URL: http://jsabeth.blogg.se/

Kommentera

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Email? (ingen annan än jag ser den)

Har du en blogg?

Skriv här i rutan:

Trackback
RSS 2.0